Transubstantiation nedir?
Hıristiyan yazılara göre, İsa Mesih , hapsedilmesinden ve
infaz edilmesinden kısa bir süre önce öğrencilerini nihai bir yemek için
topladı. Geleneksel olarak Son Akşam Yemeği olarak bilinen bu yemek sırasında ,
İsa, gruba ekmeği ve Kredi hesaplama
kanını hatırlayarak ekmek ve şarap içmek için komuta etti. Bu sembolik eylem
bugün, Eucharist veya Kutsal Komünyon olarak adlandırılan dini bir törenle
devam ediyor . Bununla birlikte, bazı Hıristiyan mezhepleri, bu hizmetlerde
sunulan ekmek ve şarabın aslında transubstantiasyon olarak bilinen mistik bir
olay aracılığıyla Mesih'in edebi etine ve kanına dönüştüğüne inanmaktadır .
Transubstantiasyon doktrini, tüm Hristiyan mezhepleri
tarafından evrensel olarak tanınmaz. Öncelikle, Roma Katolik ve Doğu Ortodoks
kiliseleri gerçek bir transubstantiasyona inanırlar - Eucharist'te bir noktada,
ekmek ve şarap temelde Mesih'in gerçek etine ve kanına dönüştürülür. Diğer Hıristiyan
mezhepleri, ya cemaat törenini sembolik ya da muhtemelen daha iyi bir şekilde
gösterilmiş olarak gösterir. Bu , Mesih'in kanının ve etinin özünün mistik bir
şekilde gerçek anlamıyla ekmek ve şarapla birlikte sunulması anlamına gelir,
fakat bunu alan kişiler tarafından tüketilmez.
Transubstantiation, modern Katolik Kilisesi'nin karşılaştığı
daha tartışmalı konulardan biri haline gelmiştir. Bazı inanç eleştirmenleri,
transubstantiasyonu yöneten Katolik doktrinlerinin, İsa Mesih'in ya da St.
Paul'un daha sonraki epistlesinin betimleyici öğretilerine dayanmadığını ileri
sürmektedir. İnsan eti yiyen ya da insan kanını içme eylemi, Kredi hesaplama
Mesih zamanında, anma eylemi olarak bile, barbar olarak kabul edilirdi. Yeni
Ahit'teki birkaç pasaj, Mesih'in etini ve kanını bir inanç gösterisi olarak
içmeyi ve içtiğini öne sürse de, eylem genellikle sembolik olarak görülür.
Hıristiyan edebiyatında transubstantiasyon teriminin ilk
kullanımı, Mesih'in ölümü ve dirilişinden en az 1000 yıl sonra ortaya çıkmaz.
Eucharist veya Kutsal Komünyon'un önemi, Hıristiyan Kilisesi'nin ilk
günlerinden beri vurgulanmıştı, ancak transubstantiasyona olan inanç çok
geçmeden yaygın değildi.
Transubstantiasyona inananlar, mutlaka Eucharist, ekmek ve
şarabın unsurlarının fiziksel olarak değiştiğine inanmazlar. İsa Mesih'in edebi
etine ve kanına dönüştürme, insanların ölçemediği veya tanımlayamadığı manevi
bir seviyede gerçekleşir. Ekmek ve şarap, sıradan ekmek ve şaraptan oluşan tüm
duyusal öğelere sahip olmaya devam ediyor. Ancak bu unsurlar bir rahip
tarafından kutlandıktan sonra, onlar da Mesih'in bedeninin ve kanının
tezahürleridir. Transubstantiasyon, kilise tarafından onaylanmış yamyamlık
olarak kabul edilmez, çünkü öğeler tören boyunca sıradan niteliklerini
korurlar.
Protestan mezhepleri, genel olarak Katolik Eucharist
töreniyle aynı unsurların çoğunu muhafaza etmelerine rağmen, transubstantiasyon
doktrinine inanmazlar. Ekmek ve şarap, İsa Mesih'in etini ve kanını sembolik
bir seviyede temsil eder, Kredi hesaplama
ancak tören, haç üzerindeki fedakarlıklarının ve inananlar ile Tanrı arasında
özel bir komünyon için bir zamanın anılması anlamına gelir.
Yorumlar
Yorum Gönder